یکشنبه ۱۳۹۹/۰۶/۲۳

همزمان با روز جهانی کودکY

شهردوستدار کودک طرح " غنچه های شهر "را برگزار می کند

دبیرخانه شهردوستدار کودک با همیاری معاونت ها ، سازمان ها و اداره روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری قزوین ویژه برنامه " غنچه های شهر" را همزمان با روز جهانی کودک در قزوین برگزار می کند .

حمید ضیائی ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در سومین جلسه شورای اجرایی  شهر دوستدار کودک که با حضور صدیقه ربیعی ، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ؛ سیده منیره قوامی و مهدیه السادات قافله باشی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ؛ سیاوش طاهرخانی ، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری قزوین در تالار مفاخر برگزار شد ، با بیان خبر فوق افزود: براساس مصوبه‌ جهانی سازمان ملل، کشورهای مختلف یک روز را به نام " کودک " انتخاب کرده اند و همه ‌ساله آن روز را با هدف توجه دادن جامعه جهانی به مسایل کودک جشن می‌گیرند.

وی یادآورشد : روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده و جشن می‌گیرد.

ضیائی ادامه داد: در ایران نیز درجلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی دیگر از نهادها تشکیل گردیده است 8 اکتبر برابر با 16 مهرماه به عنوان روز جهانی کودک تعیین و با موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور این روز در تقویم رسمی کشور به ثبت می رسد .

وی با بیان این که قزوین نیز به عنوان یکی از شهرهای دوستدار کودک در کشور است ، افزود : طرح " غنچه های شهر " همزمان با سایر شهرهای دوستدار کودک درکشور ، در قزوین نیز برگزار می شود و تلاش خواهد شد تا علاوه بر افزایش نقش وحضور کودکان در محیط شهری، لحظات خاطره انگیز در ذهن کودکان شهر به ثبت برسد.  

ضیائی با بیان این نکته که فعالیت های شهرهای دوستدار کودک مقطعی وموضوعی نیست ؛ تصریح کرد : دبیرخانه شهر دوستدار کودک در نظر داشت تا با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی ، اداره روابط عمومی و امور بین الملل ، معاونت ها ، مناطق و سایر سازمان های شهرداری قزوین در ایام نوروز نیز مجموعه برنامه های شاد و مفرحی را برای کودکان ونوجوانان شهر و مهمانان نوروزی  درمجموعه  بوستان ها ، مراکز تفریحی و گردشگری سطح شهر برگزار نماید اما شیوع بیماری منحوس کرونا ، مانع از انجام کلیه برنامه های این دبیرخانه شد .

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با تاکید بر این مهم که روز جهانی کودک امسال با توجه به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور به صورت " خاص " برگزار خواهد شد ، تصریح کرد: تلاش می شود تا با بهره مندی از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی استان مانند استانداری ، آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، دادگستری کل استان و رسانه های فعال درفضای مجازی برنامه های جامع ، جالب و قابل توجهی را برای کودکان ونوجوانان برگزار نماییم .

این مقام عالی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با اشاره بر این که تمامی برنامه ها در فضای مجازی و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد ؛ افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و والدین و با موضوعاتی هم چون سلامتی ، تغذیه ، ترافیک ، پسماند ، زیباسازی ، ایمنی و امنیت و ... ، اهداء بسته های آموزشی ، گلدان و کتاب  به کودکان ، برگزاری مسابقه نقاشی  و کاردستی ، برگزاری نمایش با چهره های کارتونی مورد علاقه کودکان فضاسازی و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر برای اطلاع روسانی روز جهانی کودک و برنامه ها و جشنواره ها و مسابقات از جمله برنامه های شهرداری قزوین در این روز است .

ضیائی در پایان یادآور شد : تمام تلاش مجموعه معاونت ها ، مناطق سه گانه و سازمان ها ی شهرداری قزوین این است تا فضای مناسبی را برای کودکان و نوجوانان شهر فراهم نماید تا آنان بدون دغدغه و با طیب خاطر به بازی و فعالیت اجتماعی خود در سطح شهر بپردازد .

اشاره می شود طرح غنچه های شهر که همزمان با روز جهانی کودک در تمامی شهرهای دوستدار کودک برگزار میشود،  سعی دارد تا علاوه بر افزایش نقش کودکان در محیط شهری، لحظات خاطره انگیزی و هویت سازی را در ذهن های شهر ثبت کند.

تصاویر مرتبط