1/2/2020

ضیائی:

اولین جلسه گروه آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک به دبیری شهرداری قزوین برگزار شد

حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک گفت: فراهم آوردن شرایط لازم جهت حضور کودکان در شهر بدون نگرانی و ارتقاء رشد جسمانی و روانی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ حمید ضیائی دبیر گروه آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک  در جلسه گروه کاری آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک با تشریح اقدامات شهرداری قزوین در راستای تشکیل شهر دوستدار کودک گفت: تعامل هرچه بیشتر تمام ارگان های متولی جهت هم افزایی بیشتر به منظور رفع مشکلات کودکان و آموزش فراگیر آن ها باید افزایش پیدا کند.

وی بر استفاده از ظرفیت های موجود همه ارگان های متولی در راستای احقاق حقوق کودکان، به رسمیت شناختن جایگاه اجتماعی آنان و ایجاد حداکثر امکانات برای بقا و پیشرفت کودکان در شهر  تاکید کرد.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه برنامه های ارتقاء سطح آگاهی های عمومی کودکان، والدین، مسئولان دولتی و موسسات خصوصی غیر دولتی نسبت به حقوق کودک برابر ماده 12 آئین‌نامه مرجع ملی تدوین و همچنین  برنامه های پیشنهادی پیرامون موضوع به دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک ارائه  شد.

همچنین در این جلسه نمایندگان دستگاه های متولی عضو گروه کاری نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات مطروح شده را بیان و آمادگی خود جهت همکاری با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای احقاق حقوق کودکان، به رسمیت شناختن جایگاه اجتماعی آنان و ایجاد حداکثر امکانات برای بقا و پیشرفت کودک در شهر را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش؛ همچنین مقرر شد دستگاه های عضو نسبت به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود در حوزه آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک و میزان توانمندی و امکانات موجود جهت همکاری با دبیرخانه شهر دوستدار کودک  اقدام کنند.

گفتنی است؛ جلسه گروه کاری آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک به عنوان زیرمجموعه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

شایان ذکر است؛ این گروه کاری به ریاست اداره کل آموزش و پرورش، دبیری شهرداری قزوین و نظارت اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری و همچنین  با همکاری سایر دستگاه های استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل دادگستری، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل صدا و سیما، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،سازمان های مردم نهاد، نماینده کانون وکلای دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی،وکلا و کارشناسان دادگستری تشکیل شده است.

پایان پیام.

related images